WWW.ESZPERANTÓ.HU
Edward Symoens:
Az új nemzetközi nyelvpolitika:
az eszperantó oktatástámogató értéke
Az új nemzetközi nyelvpolitikához: Az eszperantó szerepe
- Általános bevezető
- A nyelvi probléma szociopolitikai vetülete
- Az új nyelvpolitikához vezető út
- Az eszperantó nemzetközi nyelv propedeutikai értéke
- A nyelvi előoktatás problémája
- A nyelvoktatást segítő nyelvészeti kísérletek
- Dr. Helmar Fank professzor
- Dr. Szerdahelyi István professzor
- Helmut Sonnabend (Németország)
- Maria Majeczak (Lengyelország)
Hogyan működik a propedeutikai nyelv?
Az eszperantó, mint általános modell
A nyelvi képességek transzferálása
A motivációk transzferálása
Az eszperantó használatának azon feltételei, ahogy a
propedeutikai hatás legjobban érvényesül
Következtetés
- Néhány kiegészítés, konkrét példa és magyarázat
A nyelvtan
A szókincs
Következtetés
- Az eszperantó propedeutikai értékének első hivatalos elismerése
Népszövetség
Második Közgyűlés
Eszperantó Oktatása és Hivatalossá Tételének Lehetősége Nemzetközi Konferencia
Konferencia nyilatkozata
Jelentés a 3. Közgyűlés részére
A jelentés hatása
Vélemények és ellenvélemények
Kompromisszum
Következtetések
- PEDAGÓGIAI KÍSÉRLETEK
- Bevezetés
- A kísérlet fajtái
- A mostanáig rögzített pedagógiai kísérletek felsorolása
- Bishop Auckland (Nagy-Britannia) Leány középiskola
- Auckland (Új-Zéland) elsőfokú episzkopális iskola
- Wellesley (Ohio, USA) Wellesley College, pszichológiai szak
- New York (USA) Columbia Egyetem
- New York (USA) Nyilvános Középiskola
- Sheffield (Nagy-Britannia) Területi Általános Iskola
- Manchester (Nagy-Britannia) Egerton Park Iskola
- München (Németország), interlingvisztikai kísérletek
- Somero (Finnország) középiskola
- Budapest, ELTE
- Nemzetközi pedagógiai-didaktikai kísérlet, 1. terület.
- Nemzetközi pedagógiai-kísérlet, 2. terület.
- Nyelvi tájékozódó oktatás: a paderborni modell (Németország)
- Kísérletek olaszországi általános iskolában és általános iskola utáni iskolában (Scuola elementare Rocca és Scuola Media Statale, San Salvatore di Cogorno)
- Hivatalos kísérlet olaszországi általános iskolában
- Bibliográfia
© Reprodukálás, kivonatolás, fordítás kizárólag a forrás megjelölésével van engedélyezve.
Fordította: Mészáros István
A magyar fordítás az elektronikus másolás kívételével fenntartva.
Eredeti címe:
Esperanto-Dokumentoj, n-ro 28-29 (1992)
Al nova internacia lingvopolitiko:
La propedeŭtika valoro de Esperanto
Universala Esperanto-Asocio, Rotterdam
|