WWW.ESZPERANTÓ.HU

Edward Symoens:

Az új nemzetközi nyelvpolitika:
az eszperantó oktatástámogató értéke

Az új nemzetközi nyelvpolitikához: Az eszperantó szerepe
  1. Általános bevezető
    1. A nyelvi probléma szociopolitikai vetülete
    2. Az új nyelvpolitikához vezető út

  2. Az eszperantó nemzetközi nyelv propedeutikai értéke
    1. A nyelvi előoktatás problémája
    2. A nyelvoktatást segítő nyelvészeti kísérletek
      1. Dr. Helmar Fank professzor
      2. Dr. Szerdahelyi István professzor
      3. Helmut Sonnabend (Németország)
      4. Maria Majeczak (Lengyelország)

        Hogyan működik a propedeutikai nyelv?

        Az eszperantó, mint általános modell

        A nyelvi képességek transzferálása

        A motivációk transzferálása

        Az eszperantó használatának azon feltételei, ahogy a propedeutikai hatás legjobban érvényesül

        Következtetés

    3. Néhány kiegészítés, konkrét példa és magyarázat

      A nyelvtan

      A szókincs

      Következtetés

  3. Az eszperantó propedeutikai értékének első hivatalos elismerése

    Népszövetség

    Második Közgyűlés

    Eszperantó Oktatása és Hivatalossá Tételének Lehetősége Nemzetközi Konferencia

    Konferencia nyilatkozata

    Jelentés a 3. Közgyűlés részére

    A jelentés hatása

    Vélemények és ellenvélemények

    Kompromisszum

    Következtetések

  4. PEDAGÓGIAI KÍSÉRLETEK
    1. Bevezetés
    2. A kísérlet fajtái
    3. A mostanáig rögzített pedagógiai kísérletek felsorolása
      1. Bishop Auckland (Nagy-Britannia) Leány középiskola
      2. Auckland (Új-Zéland) elsőfokú episzkopális iskola
      3. Wellesley (Ohio, USA) Wellesley College, pszichológiai szak
      4. New York (USA) Columbia Egyetem
      5. New York (USA) Nyilvános Középiskola
      6. Sheffield (Nagy-Britannia) Területi Általános Iskola
      7. Manchester (Nagy-Britannia) Egerton Park Iskola
      8. München (Németország), interlingvisztikai kísérletek
      9. Somero (Finnország) középiskola
      10. Budapest, ELTE
      11. Nemzetközi pedagógiai-didaktikai kísérlet, 1. terület.
      12. Nemzetközi pedagógiai-kísérlet, 2. terület.
      13. Nyelvi tájékozódó oktatás: a paderborni modell (Németország)
      14. Kísérletek olaszországi általános iskolában és általános iskola utáni iskolában (Scuola elementare Rocca és Scuola Media Statale, San Salvatore di Cogorno)
      15. Hivatalos kísérlet olaszországi általános iskolában

  5. Bibliográfia


© Reprodukálás, kivonatolás, fordítás kizárólag a forrás megjelölésével van engedélyezve.
Fordította: Mészáros István
A magyar fordítás az elektronikus másolás kívételével fenntartva.
Eredeti címe:
Esperanto-Dokumentoj, n-ro 28-29 (1992)
Al nova internacia lingvopolitiko:
La propedeŭtika valoro de Esperanto
Universala Esperanto-Asocio, Rotterdam

Real Time Web Analytics